De stichting

Voorgeschiedenis
De L. en N. Smit’s Stichting is in 1885 opgericht door Leendert en Neeltje Smit. Zij schonken onder meer een perceel bouwland met boomgaard. Hierop werd een “asiel voor oude van dagen” gebouwd. Tot 1926 is het gebouw gebruikt voor de verzorging en verpleging van oude lieden, als gevolg van de 1e wereldoorlog moest het door financiële problemen sluiten.

Huidige situatie

De L. en N. Smit’s Stichting is nu een welzijninstelling met als doelstelling mensen te ondersteunen om hun maatschappelijke participatie en zelfredzaamheid te behouden en/of te vergroten. Het behouden van de regie over het eigen leven is daarbij een belangrijk uitgangspunt.
Wij zetten ons in voor alle inwoners van Nieuw-Lekkerland en Kinderdijk met een hulp- of ondersteuningsvraag.

Wat bieden wij:
*Service- en informatiepunt
*Signalerend Huisbezoek 75+

*Sociaal huisbezoek
*Mantelzorgondersteuning
*Informatie mbt maaltijdvoorzieningen
*Open tafelproject
*Personenalarmering
*Klussendienst
*Vrijwilligersvervoer
*Activiteiten
*Voorlichting- en informatiebijeenkomsten

Statiegeld Actie

Maand november statiegeld actie bij Plus van der Wal.

Een kijkje in "Kroondomein Het Loo" door jachtopziener Frederik Bunt

Op maandag 10 december 2018 geeft Jachtopziener en Natuurfotograaf Frederik Bunt, werkzaam in de kroondomeinen een meer dan schitterende presentatie. Hij neemt hij ons deze middag mee door de uitgestrekte bossen en heidevelden van de kroondomeinen. Kortom dat wordt genieten van dit prachtige natuurgebied. Deze presentatie wordt gehouden in ’t Waellant, aan de Ooievaar 10 te NIEUW-LEKKERLAND. Begint om 15:00 uur en duurt tot 17:00. De zaal is open om 14:45. Na afloop is er gelegenheid om met elkaar te genieten van heerlijke erwtensoepmaaltijd. Kosten: Voor de natuurpresentatie € 4,50, inclusief koffie en/of thee. De kosten voor de erwtensoepmaaltijd inclusief drankje en een toetje bedragen € 5,50. Uw aanmelding voor deze middag, ziet de L&N Smit’s Stichting graag tegemoet. Eveneens indien u gebruik wenst te maken van vervoersmogelijkheid naar ’t Waellant. Het Servicepunt is elke werkdag open van 09:00 – 12:00 uur en telefonisch te bereiken op 0184 – 689 360.

De L. & N. Smit's Stichting organiseert computercursussen voor ouderen in Nieuw-Lekkerland.

Bestuursleden gezocht voor onze welzijnsstichting!

Maatschappelijk betrokken? Dan zijn wij op zoek naar jou!