De stichting

Voorgeschiedenis
De L. en N. Smit’s Stichting is in 1885 opgericht door Leendert en Neeltje Smit. Zij schonken onder meer een perceel bouwland met boomgaard. Hierop werd een “asiel voor oude van dagen” gebouwd. Tot 1926 is het gebouw gebruikt voor de verzorging en verpleging van oude lieden, als gevolg van de 1e wereldoorlog moest het door financiële problemen sluiten.

Huidige situatie

De L. en N. Smit’s Stichting is nu een welzijninstelling met als doelstelling mensen te ondersteunen om hun maatschappelijke participatie en zelfredzaamheid te behouden en/of te vergroten. Het behouden van de regie over het eigen leven is daarbij een belangrijk uitgangspunt.
Wij zetten ons in voor alle inwoners van Nieuw-Lekkerland en Kinderdijk met een hulp- of ondersteuningsvraag.

Wat bieden wij:
*Service- en informatiepunt
*Signalerend Huisbezoek 75+

*Sociaal huisbezoek
*Mantelzorgondersteuning
*Informatie mbt maaltijdvoorzieningen
*Open tafelproject
*Personenalarmering
*Klussendienst
*Vrijwilligersvervoer
*Activiteiten
*Voorlichting- en informatiebijeenkomsten

Bestuursleden gezocht voor onze welzijnsstichting!

Maatschappelijk betrokken? Dan zijn wij op zoek naar jou!

De L. & N. Smit's Stichting organiseert computercursussen voor ouderen in Nieuw-Lekkerland. Voor assistentie en eventuele uitbreiding van de computeractiviteiten zoeken we een gemotiveerde vrijwilliger! Iets voor u? Klik hier voor meer informatie