De stichting

Voorgeschiedenis
De L. en N. Smit’s Stichting is in 1885 opgericht door Leendert en Neeltje Smit. Zij schonken onder meer een perceel bouwland met boomgaard. Hierop werd een “asiel voor oude van dagen” gebouwd. Tot 1926 is het gebouw gebruikt voor de verzorging en verpleging van oude lieden, als gevolg van de 1e wereldoorlog moest het door financiële problemen sluiten.

Huidige situatie

De L. en N. Smit’s Stichting is nu een welzijninstelling met als doelstelling mensen te ondersteunen om hun maatschappelijke participatie en zelfredzaamheid te behouden en/of te vergroten. Het behouden van de regie over het eigen leven is daarbij een belangrijk uitgangspunt.
Wij zetten ons in voor alle inwoners van Nieuw-Lekkerland en Kinderdijk met een hulp- of ondersteuningsvraag.

Wat bieden wij:
*Service- en informatiepunt
*Signalerend Huisbezoek 75+

*Sociaal huisbezoek
*Mantelzorgondersteuning
*Informatie mbt maaltijdvoorzieningen
*Open tafelproject
*Personenalarmering
*Klussendienst
*Vrijwilligersvervoer
*Activiteiten
*Voorlichting- en informatiebijeenkomsten

Lunch eenzame ouderen

In 2018 wil de L. & N. Smit's Stichting zich meer richten op ouderen die eenzaamheid ervaren. In dat kader is dinsdag 17 april jl. een lunch georganiseerd. Klik hier voor meer info.

70-jarig jubileum Speeltuin Middelweg

In het kader van het 70-jarig bestaan organiseert de speeltuin in de week van 14 tot 19 mei een feestweek. Klik hier voor meer info.

30 april Voorlichting voeding & bewegen voor 60+

Op maandag 30 april is er in 't Waellant een voorlichting voeding & bewegen voor 60+. Klik hier voor meer info

Oud Hollandse spelletjesmiddag 20 april

Op Vrijdag 20 april organiseert de Oranjevereniging in 't Waellant een oud Hollandse spelletjesmiddag. Klik hier voor meer info

Spreekuren vrijwilligerscoördinatoren

Ook in de 1e helft van 2018 zullen de vrijwilligerscoördinatoren op 4 locaties in Molenwaard inloop spreekuren houden. Wilt u informatie over het doen van vrijwilligerswerk? Of denkt u dat een vrijwilliger iets voor u zou kunnen betekenen? Kom dan gerust eens binnenlopen bij het spreekuur!

De L. & N. Smit's Stichting organiseert computercursussen voor ouderen in Nieuw-Lekkerland. Voor assistentie en eventuele uitbreiding van de computeractiviteiten zoeken we een gemotiveerde vrijwilliger! Iets voor u? Klik hier voor meer informatie