De stichting

Voorgeschiedenis
De L. en N. Smit’s Stichting is in 1885 opgericht door Leendert en Neeltje Smit. Zij schonken onder meer een perceel bouwland met boomgaard. Hierop werd een “asiel voor oude van dagen” gebouwd. Tot 1926 is het gebouw gebruikt voor de verzorging en verpleging van oude lieden, als gevolg van de 1e wereldoorlog moest het door financiële problemen sluiten.

Huidige situatie

De L. en N. Smit’s Stichting is nu een welzijninstelling met als doelstelling mensen te ondersteunen om hun maatschappelijke participatie en zelfredzaamheid te behouden en/of te vergroten. Het behouden van de regie over het eigen leven is daarbij een belangrijk uitgangspunt.
Wij zetten ons in voor alle inwoners van Nieuw-Lekkerland en Kinderdijk met een hulp- of ondersteuningsvraag.

Wat bieden wij:
*Service- en informatiepunt
*Signalerend Huisbezoek 75+

*Sociaal huisbezoek
*Mantelzorgondersteuning
*Informatie mbt maaltijdvoorzieningen
*Open tafelproject
*Personenalarmering
*Klussendienst
*Vrijwilligersvervoer
*Activiteiten
*Voorlichting- en informatiebijeenkomsten

Winterfair

Zaterdag 9 december heeft de Smit’s Stichting een kerstfair georganiseerd. Klik hier voor meer info en foto's van deze geslaagde dag.

Fietslabyrint bij de Smit’s Stichting in gebruik genomen.

Maandag 30 oktober is op feestelijke wijze het fietslabyrint in gebruik genomen. Voor meer info en foto's klik hier

Spreekuren vrijwilligerscoördinatoren

Ook in de 2e helft van 2017 zullen de vrijwilligerscoördinatoren op 5 locaties in Molenwaard inloop spreekuren houden. Wilt u informatie over het doen van vrijwilligerswerk? Of denkt u dat een vrijwilliger iets voor u zou kunnen betekenen? Kom dan gerust eens binnenlopen bij het spreekuur!

Midzomermarkt

Op de druk bezochte Midzomermarkt van de speeltuinvereniging stond de L. & N. Smit Stichting met een stand, enerzijds om de stichting te promoten en anderzijds om fondsen te werven voor het aan te schaffen fietslabyrint. Klik hier voor meer info en foto

Computervrijwilliger(s) gezocht

De L. & N. Smit's Stichting organiseert computercursussen voor ouderen in Nieuw-Lekkerland. Voor assistentie en eventuele uitbreiding van de computeractiviteiten zoeken we een gemotiveerde vrijwilliger! Iets voor u? Klik hier voor meer informatie

Beter Bewegen in 't Waellant

Beter Bewegen voor senioren; elke woensdagmorgen van 10.15 - 11.00 in 't Waellant. Klik hier voor meer info.